Escudo

Comenta sobre cuestiones de actualidad relativas al R.C. Deportivo
Dabicito
· Maestro Forero ·

Re: Escudo

Mensaje por Dabicito » Viernes 19 de Junio de 2026, 13:00

roped escribió:
Viernes 19 de Junio de 2026, 11:08
Dabicito escribió:
Viernes 19 de Junio de 2026, 10:17
Libres somos todos dentro de nuestras cabezas, a no ser que entremos en temas sociológicos y de neurociencia.

Pasemos del idioma y volvamos a las palabras. El nombre del estadio, tú dices que vas a Riazor. En Barcelona dicen que van al Camp Nou, no al Spotify, en Cádiz dicen que van al Carranza, no al "Nuevo Mirandilla". Lo legal es Nuevo Mirandilla. A esa libertad me refiero

Milan es la acepción inglesa que dieron al club los fundadores. El italiano más italianista asume la palabra Milan con orgullo. Por eso entiendo la sonoridad Deportivo de La Coruña, más de 100 años con ese nombre, igual que Deportivo da Coruña me parece cojonudo, porque llevo 40 años escuchándolo a Manolo Pampín y la TVG.

Lo que no me molaría es escuchar Deportivo de A Coruña en las radios y telediarios mesetarios y temo que es lo que va a ocurrir. Supone una cacofonía que nunca ha existido. En el escudo se debería poner "DA CORUÑA" para minimizar ese riesgo.

Finalmente, que la gente siga llamándolo como quiera.
Eu son moi libre na miña cabeza, pero aínda que escolla libremente expresarme en mandarín non podo porque non teño npi.

A oficialidade dun topónimo é unha cousa, un nome comercial e temporal dun espazo é outra moi diferente.

O caso de Milan ten un contexto que obvias, o Milan foi Milano con Mussolini, do mesmo xeito que o Athletic foi Atlético con Franco, volver ao orixinal, aínda que sexa un anglicismo, é un xeito simbólico de pechar unha etapa triste.

Eu non teño claro como poñelo no escudo, se A Coruña ou Da Coruña.

O que digan os medios mesetarios tanto me ten.
Todo muy cierto, pero no olvides que Deportivo de La Coruña no es una cosa de Franco.

Incluso para los republicanos, era Club Deportivo de La Coruña.

roped
· Sedicioso ·

Mensaje por roped » Viernes 19 de Junio de 2026, 13:38

Dabicito escribió:
Dabicito escribió:
Viernes 19 de Junio de 2026, 13:00
Spoiler:
roped escribió:
Viernes 19 de Junio de 2026, 11:08
Dabicito escribió:
Viernes 19 de Junio de 2026, 10:17
Libres somos todos dentro de nuestras cabezas, a no ser que entremos en temas sociológicos y de neurociencia.

Pasemos del idioma y volvamos a las palabras. El nombre del estadio, tú dices que vas a Riazor. En Barcelona dicen que van al Camp Nou, no al Spotify, en Cádiz dicen que van al Carranza, no al "Nuevo Mirandilla". Lo legal es Nuevo Mirandilla. A esa libertad me refiero

Milan es la acepción inglesa que dieron al club los fundadores. El italiano más italianista asume la palabra Milan con orgullo. Por eso entiendo la sonoridad Deportivo de La Coruña, más de 100 años con ese nombre, igual que Deportivo da Coruña me parece cojonudo, porque llevo 40 años escuchándolo a Manolo Pampín y la TVG.

Lo que no me molaría es escuchar Deportivo de A Coruña en las radios y telediarios mesetarios y temo que es lo que va a ocurrir. Supone una cacofonía que nunca ha existido. En el escudo se debería poner "DA CORUÑA" para minimizar ese riesgo.

Finalmente, que la gente siga llamándolo como quiera.
Eu son moi libre na miña cabeza, pero aínda que escolla libremente expresarme en mandarín non podo porque non teño npi.

A oficialidade dun topónimo é unha cousa, un nome comercial e temporal dun espazo é outra moi diferente.

O caso de Milan ten un contexto que obvias, o Milan foi Milano con Mussolini, do mesmo xeito que o Athletic foi Atlético con Franco, volver ao orixinal, aínda que sexa un anglicismo, é un xeito simbólico de pechar unha etapa triste.

Eu non teño claro como poñelo no escudo, se A Coruña ou Da Coruña.

O que digan os medios mesetarios tanto me ten.
Todo muy cierto, pero no olvides que Deportivo de La Coruña no es una cosa de Franco.

Incluso para los republicanos, era Club Deportivo de La Coruña.

Xa, pero de novo compre ter en conta o contexto.

Os fundadores do Depor, con algún galeguista polo medio como Luis Cornide Quiroga, primeiro presidente do club, membro correspondente da RAG, republicano e represaliado polo franquismo, expresábanse en castelán, non podía ser de outro xeito pese a que o 90 % da poboación falaba galego, as elites falaban en castelán, a diglosia era bestial, a lingua era a que marcaba o estatus social, a ninguén se lle pasaba pola cabeza escribir algo medianamente serio en galego, a propia Real Academia Galega naceu sendo Real Academia Gallega, a diferencia de Cat aquí non había clases altas usando e defendendo o galego en público, usar o galego era propio de parias.

A represión social, cando non legal, impedía facer escritos en galego máis aló de poesías, ademais había un problema de normativa, a lingua non estaba estandarizada, non había normas e cada un escribía apoiándose na lingua coloquial da súa zona, non había realmente un galego, senón unha chea de formas dialectais, ao non existir unha norma que unifique a lingua é difícil que che tomen en serio, o galego non tiña categoría de lingua, non se sabíá nada do galego medieval, para o 99¨9999% das persoas o galego era un dialecto mal falado do castelán, iso fixo que a xente se autocensurase, tipos como Murguía, criptoindependentistas, pese pertencer ao 0,0000001 da poboación que si coñecía a historia do galego, escribiron sempre en castelán.

Ca creación da RAG de man de Murguía precisamente, que tamén fixo a bandeira galega pese o que diga o localismo coruñés, vanse fixando os criterios para a formación do galego estándar, ca norma crease unha base que permite unha escrita que pode ir máis aló da lírica, e así avanzar en novos eidos literarios e mesmo xornalísticos, non o farán os vellos, serán as seguintes xeracións cas Irmandades, e o Grupo Nós, os que collan o relevo e fagan exaltación pública da lingua, por desgraza a súa forza era moi limitada, o Deportivo quedou fora do seu radio de acción, pese a que Villar Chao , extremo esquerdo e estrela do Depor foi fillo de Antón Villar Ponte, ideólogo das irmandades, os tempos non era moi propicios tampouco, xogou nos 40, rematou pirandose para México.

Makupon
· Recién Llegado ·

Mensaje por Makupon » Martes 23 de Junio de 2026, 9:58

Cero sorpresa. Más del 75% de los que votaron han aprobado el cambio de nombre.

https://www.laopinioncoruna.es/deportiv ... 09546.html
Votó el 55,96% del censo de abonados con derecho a voto (con doce años de edad o más). El 79,41 de los votos válidos se mostraron a favor del cambio para adoptar el topónimo oficial de la ciudad en el nombre del club.

Andretua
· Maestro Forero ·

Mensaje por Andretua » Martes 23 de Junio de 2026, 10:06

Más aún de lo que imaginaba. Gran noticia que apenas haya división en esto.

vicante
· Maestro Forero ·

Mensaje por vicante » Martes 23 de Junio de 2026, 10:23

Aprobado na xunta xeral de accionistas por un 99,864% (todos os presentes)

https://www.rcdeportivo.es/gl/noticias/ ... ion-social

Por denominación social, referense o nome da SAD?

roped
· Sedicioso ·

Mensaje por roped » Martes 23 de Junio de 2026, 10:27

O importante, no escudo como queda finalmente, A ou Da?.

Jackbast
· Forero Experto ·

Mensaje por Jackbast » Martes 23 de Junio de 2026, 10:29

La consulta fue una gran idea para evitar suspicacias.

NoGarD
[Mod] · Ghaiteiro ·

Mensaje por NoGarD » Martes 23 de Junio de 2026, 10:41

Parabéns sobretodo á xente da plataforma O Dépor é da Coruña, moito curro detrás
roped escribió:
Martes 23 de Junio de 2026, 10:27

O escudo leva o nome da cidade así que A

Antes tampouco levaba DE LA así que agora non van poñer DA.

jorecho
· Maestro Forero ·

Mensaje por jorecho » Martes 23 de Junio de 2026, 10:50

A consulta contou cunha participación do 55,96% sobre o censo de abonados con dereito a voto e arroxou un resultado favorable á modificación nunha porcentaxe superior ao 79,41% dos votos validamente emitidos.

Vitoria aplastante.

Fisterrán
[Mod] · Deportivista ·

Mensaje por Fisterrán » Martes 23 de Junio de 2026, 10:58

roped escribió:
Martes 23 de Junio de 2026, 10:27
Hoxe ten que saír o novo escudo.

1OJOSELUIS
· Maestro Forero ·

Mensaje por 1OJOSELUIS » Martes 23 de Junio de 2026, 11:11

Magnífico. Habrá que cantar el la, la lá el próximo partido... Seguro que paquito xa non ríe como hai vinte anos.

Alonsista
· Recién Llegado ·

Mensaje por Alonsista » Martes 23 de Junio de 2026, 11:11

en el escudo tiene que aparecer A Coruña

Para empezar, hacer la contraccion es un error linguistico y me da igual lo que diga la RAG. A Coruña es un nombre propio, por lo que ese A no es un articulo, ergo no debe contraerse, y me da igual lo que digan los academicos

Peixe
· Maestro Forero ·

Mensaje por Peixe » Martes 23 de Junio de 2026, 11:18

Alonsista escribió:
Martes 23 de Junio de 2026, 11:11

Para empezar, hacer la contraccion es un error linguistico y me da igual lo que diga la RAG. A Coruña es un nombre propio, por lo que ese A no es un articulo, ergo no debe contraerse, y me da igual lo que digan los academicos
A ver si dejamos de decir paridas, que estás dejando todos los hilos hechos mierda. Lingüísticamente sí que es un artículo. Que forme parte de un topónimo no anula su naturaleza gramatical.

Alonsista
· Recién Llegado ·

Mensaje por Alonsista » Martes 23 de Junio de 2026, 11:21

Peixe escribió:
Martes 23 de Junio de 2026, 11:18
Alonsista escribió:

A ver si dejamos de decir paridas, que estás dejando todos los hilos hechos mierda. Lingüísticamente sí que es un artículo. Que forme parte de un topónimo no anula su naturaleza gramatical.
si lo tomas como un articulo por mucho toponimo oficial que tengas, entonces deberias adaptarlo a cada idioma, por lo que si no lo adaptas pasa a ser todo un nombre propio de 2 palabras y no debe ni contraerse ni modificarse

Vieux
· Forero Profesional ·

Mensaje por Vieux » Martes 23 de Junio de 2026, 11:26

Alonsista escribió:

Alonsista escribió: si lo tomas como un articulo por mucho toponimo oficial que tengas, entonces deberias adaptarlo a cada idioma, por lo que si no lo adaptas pasa a ser todo un nombre propio de 2 palabras y no debe ni contraerse ni modificarse

Empezas cunha contradición en 2 mensaxes mal estruturadas e cheas de faltas de ortografía.

Estou 50/50 entre os teus argumentos e os dos académicos da RAG.
Última edición por Vieux el Martes 23 de Junio de 2026, 11:44, editado 1 vez en total.

Responder