Galahad escribió: ↑Viernes 11 de Octubre de 2024, 17:51Na miña opinión hai dous factores que marcan a diferencia.corsomoro escribió: ↑Viernes 11 de Octubre de 2024, 17:35En Catalunya niños de família magrebí o subsahariana hablan perfectamente el idioma por aprenderlo en la escuela. Lo que no se si en Galicia el sistema es el mismo.Galahad escribió: ↑Viernes 11 de Octubre de 2024, 16:10Na escola (5 a 14 anos) non aprendes galego con dominio total, nin o facías antes nin o fas agora, nin o fas con ningunha outra lingua. Como comentaba, aprendes moito máis polo entorno, e dominas a lingua se te sumerxes nela.Dabicito escribió: ↑Viernes 11 de Octubre de 2024, 15:25En mi cole, los que en casa hablábamos castellano no tuvimos problema, gracias al libro "O noso galego"de Xerais, desde primero de EGB. Con eso y con la TVG. Viviendo en Galicia había que esforzarse mucho para no tener un dominio total.
Igual lo que pasa es que ahora se ven menos dibujos de la TVG y se escucha menos galego de verdad (el que escuchábamos a los señores mayores) .
Hoxe ese entorno é residual: a tv en xeral vese moito menos e a galega menos aínda se cadra, quedando reducida a persoas que xa son galegoparlantes de seu; as familias galegoparlantes son moi minoritarias influíndo os factores xa comentados no urbano que é onde se concentra a meirande parte da xente. Por iso é lóxica a diminución do coñecemento da xente sobre o galego.
- Polo que teño viaxado por alí, en Cataluña en xeral o uso do catalán está moito máis extendido que en Galicia o do galego. Fálase moito máis na rúa, nos establecimentos, etc... é a primeira lingua se me apuras na meirande parte dos sitios, mesmo en urbano. Iso para mín é o factor diferenciador do entorno que comentaba.
- As persoas que veñen do Maghreb ou da África subsahariana como norma xeral non teñen dominio alto do castelán. Postos a aprender unha lingua, por uso, aprenden o catalán sen maior problema. Coa xente de Sudamérica o castelán ven por defecto, non teñen problema para comunicarse e lóxicamente tampouco necesidade de aprender outra lingua. A meirande parte da xente que se muda a Galicia teñen esa procedencia
Iso tanpouco é certo, o galego é o idioma cooficial con mais porcentaxe de falantes no seu territorio.
1 de cada 4 inmigrantes en GZ ten o portugués como lingua materna...