Lengua

Cine, series, música, ciencia, lengua... y también de política
Avatar de Usuario
roped
· Sedicioso ·
Mensajes: 11962
Registrado: Miércoles 10 de Marzo de 2010, 9:35

Re: Lengua

Mensaje por roped » Martes 21 de Enero de 2020, 11:34

Non hai ninguén en Cat, GZ ou Euskadi que non saiba castelán, o que hai é xente que preferimos usar as linguas propias de eses territorios, e vos negades a existencia dese dereito, cousa que é certa, e defendedes que isto siga sendo así, o cal denota un alto grao de supremacismo propio de individuos con ínfulas imperiais.

Na sanidade pública española hai un so pediatra que descoñeza o idioma castelán?.

Edinho
• Trollon d'Or 2023 •
Mensajes: 8928
Registrado: Miércoles 10 de Marzo de 2010, 1:53

Re: Lengua

Mensaje por Edinho » Martes 21 de Enero de 2020, 12:20

roped escribió:
Martes 21 de Enero de 2020, 11:34
Non hai ninguén en Cat, GZ ou Euskadi que non saiba castelán, o que hai é xente que preferimos usar as linguas propias de eses territorios, e vos negades a existencia dese dereito, cousa que é certa, e defendedes que isto siga sendo así, o cal denota un alto grao de supremacismo propio de individuos con ínfulas imperiais.

Na sanidade pública española hai un so pediatra que descoñeza o idioma castelán?.
Un medico lo primero que tiene que hacer es saber lo maximo posible de su especialidad y estudiar los nuevos avances que haya. De manera que no se le/la puede exigir que aprenda un nuevo idioma a la de ya cuando hay un idioma comun. Porque saber o no saber galego(o catalan o vasco,..) no salva vidas mientras que saber tal nueva tecnica o nueva modalidad de tratamiento o... si puede salvar vidas.

Otra cosa es darle 2-3 años para aprenderlo bien o que durante 1-1.5 años(con el vasco debería de ser mas bien 3 años) pues un dia de trabajo a la semana no trabaje sino que tenga clases de intensivo de dicho idioma(en plan 3-4 horas), sin tener que hacer un examen sino simplemente ir manejandose en la conversación poco a poco.

Y lo mismo digo para los enfermeros/as

pepegol75
· Forero Profesional ·
Mensajes: 448
Registrado: Martes 17 de Julio de 2012, 8:09

Re: Lengua

Mensaje por pepegol75 » Martes 21 de Enero de 2020, 14:28

Si alguno de vosotros se fuera a trabajar por razones de la vida al País Vasco os gustaría que os estuviesen sacando en los medios y denunciando por no hablar euskera o os gustaría que os dejasen un tiempo para aprenderlo? Seguro que no os gustaría que os dijeran que sois malos profesionales por pedirle a un vasco que os hablé en castellano, porque probablemente en gallego no os va hablar.
Seamos coherentes por favor.

Avatar de Usuario
roped
· Sedicioso ·
Mensajes: 11962
Registrado: Miércoles 10 de Marzo de 2010, 9:35

Re: Lengua

Mensaje por roped » Martes 21 de Enero de 2020, 14:53

Eu cando vou de visita a un país, incluso cando vou a España, tómome a molestia de aprender algo das costumes locais, e aprender 4 palabras na súa lingua propia porque ademais de que me parece interesante , ese ínfimo xesto de respecto cara cultura do lugar, normalmente é valorado positivamente polos aborixes co que vas interaccionar, facendo a túa estancia bastante máis agradable.


Se vivira en Euskadi , ou en calquera outro país do mundo, tentaría aprender o seu idioma desde o minuto 1 da miña estancia en ese lugar , é unha cuestión de educación.

Avatar de Usuario
Galahad
· habeas corpus ·
Mensajes: 674
Registrado: Martes 01 de Noviembre de 2011, 19:34
Ubicación: Érase unha PIÑA á beira do mar...

Re: Lengua

Mensaje por Galahad » Martes 21 de Enero de 2020, 15:23

pepegol75 escribió:
Martes 21 de Enero de 2020, 14:28
Si alguno de vosotros se fuera a trabajar por razones de la vida al País Vasco os gustaría que os estuviesen sacando en los medios y denunciando por no hablar euskera o os gustaría que os dejasen un tiempo para aprenderlo? Seguro que no os gustaría que os dijeran que sois malos profesionales por pedirle a un vasco que os hablé en castellano, porque probablemente en gallego no os va hablar.
Seamos coherentes por favor.
Define iso de razones de la vida. Alguien lle puxo á doutora unha pistola no peito para que viñese traballar a Galicia?

Todo español ten o deber de coñecer o español e o dereito de utilizalo. Dereito, que non deber. Non sei se sabes que hai algo que se chama lingua cooficial, que en Galicia é o galego. Logo se a nena está en Galicia debería poder expresarse nesa lingua sen menosprezo por parte ningunha.

Dito isto, cada un que fale no que queira, non son eu ningún defensor de linguas nin nada polo estilo. Sendo ti galego sí que me chirría tal frontal oposición e que sexas incapaz de falar en galego nin coa túa propia familia de Castro de Rei.

Por certo, o da coherencia é moi cachondo. Para ser coherente coa lingua cuxa supremacía levas defendendo en varios posts direiche que deberías saber que en español as preguntas comenzan cun "¿" e que no contexto deste último post teu, "hablé" non é terceira persoa nin presente.

pepegol75
· Forero Profesional ·
Mensajes: 448
Registrado: Martes 17 de Julio de 2012, 8:09

Re: Lengua

Mensaje por pepegol75 » Martes 21 de Enero de 2020, 16:36

Galahad escribió:
Martes 21 de Enero de 2020, 15:23
pepegol75 escribió:
Martes 21 de Enero de 2020, 14:28
Si alguno de vosotros se fuera a trabajar por razones de la vida al País Vasco os gustaría que os estuviesen sacando en los medios y denunciando por no hablar euskera o os gustaría que os dejasen un tiempo para aprenderlo? Seguro que no os gustaría que os dijeran que sois malos profesionales por pedirle a un vasco que os hablé en castellano, porque probablemente en gallego no os va hablar.
Seamos coherentes por favor.
Define iso de razones de la vida. Alguien lle puxo á doutora unha pistola no peito para que viñese traballar a Galicia?

Todo español ten o deber de coñecer o español e o dereito de utilizalo. Dereito, que non deber. Non sei se sabes que hai algo que se chama lingua cooficial, que en Galicia é o galego. Logo se a nena está en Galicia debería poder expresarse nesa lingua sen menosprezo por parte ningunha.

Dito isto, cada un que fale no que queira, non son eu ningún defensor de linguas nin nada polo estilo. Sendo ti galego sí que me chirría tal frontal oposición e que sexas incapaz de falar en galego nin coa túa propia familia de Castro de Rei.

Por certo, o da coherencia é moi cachondo. Para ser coherente coa lingua cuxa supremacía levas defendendo en varios posts direiche que deberías saber que en español as preguntas comenzan cun "¿" e que no contexto deste último post teu, "hablé" non é terceira persoa nin presente.
Razones de la vida son preparar una oposición, presentarse en las diversas comunidades autónomas que hay en España y aprobar en una y coger una plaza fija. No hay que ponerle una pistola a nadie en el pecho. O que quereis hacer, ponemos una frontera alrededor de Galicia y antes de que nadie pueda entrar aquí le hacemos un examen oral de gallego y el que no lo pasa no entra o como va la cosa.
Correcto todo español tiene el deber de conocer el castellano y el derecho a usarlo, pero ningún español tiene el deber de conocer el gallego, con lo que si dos personas tienen la necesidad de comunicarse y las dos conocen el castellano y solo una el gallego es algo retrogrado el insistir en comunicarse en gallego. Si un vasco te habla en euskera tu le contestas en gallego? o le dices que no lo entiendes y que te hable en castellano?
Habrá que tener un poco de educación con los de fuera y tener un poco de la tan requerida empatía a los demás, la empatía tiene que ser reciproca.
No hablo en gallego con mi familia por que no lo he hablado más que en clase de gallego, no tengo necesidad de hablar en gallego cuando los dos nos entendemos perfectamente y me sale más fácil y natural hablar en castellano. Si un señor que vive en Coruña y me habla en inglés o me chapurrea en castellano casi incomprensible, no tengo ningún reparo en hablarle en inglés para facilitarle la explicación, si el señor es francés y solo habla francés intentaré hacerme entender en castellano o inglés, más no puedo hacer.
Aquí en el foro creo que la mayoría somos gallegos y cada uno habla en la lengua que le da la gana y por lo menos a mi, ni me ofende ni me parece una falta de empatía que cada cual use la lengua que le venga en gana, pero parece que si que ofende que una persona que viene a trabajar a Galicia a cubrir plazas que aquí no se cubren porque no hay pediatras suficientes, le tenemos que exigir que venga hablando gallego, el detalle está en que la pediatra debió de dar con la dolencia del niño y le debió de dar el tratamiento necesario para que se curase, porque no he leído a la madre en ningún momento quejarse de que su hijo siguiese enfermo o que tuviera que irse a otro médico porque no le daban encontrado con la dolencia, que para mi es lo realmente importante en la labor de un médico.

pepegol75
· Forero Profesional ·
Mensajes: 448
Registrado: Martes 17 de Julio de 2012, 8:09

Re: Lengua

Mensaje por pepegol75 » Martes 21 de Enero de 2020, 16:55

roped escribió:
Martes 21 de Enero de 2020, 14:53
Eu cando vou de visita a un país, incluso cando vou a España, tómome a molestia de aprender algo das costumes locais, e aprender 4 palabras na súa lingua propia porque ademais de que me parece interesante , ese ínfimo xesto de respecto cara cultura do lugar, normalmente é valorado positivamente polos aborixes co que vas interaccionar, facendo a túa estancia bastante máis agradable.


Se vivira en Euskadi , ou en calquera outro país do mundo, tentaría aprender o seu idioma desde o minuto 1 da miña estancia en ese lugar , é unha cuestión de educación.
Y vuelvo a repetir, quien te dice que esa pediatra no lo está aprendiendo, pero lleva relativamente poco aquí y no le ha dado tiempo mas que para aprender bos días, boas tardes, boas noites y cuatro palabras sueltas más?

Y no es por defender a los que no hablan el gallego, defiendo este caso concreto, que yo también veo normal que con el tiempo se adapten a las costumbres y al idioma, pero no me parece este el caso por las explicaciones que dio la madre del niño, no es lo mismo que por ejemplo este otro caso que si que creo que entendía perfectamente el gallego, este si que me parece realmente grave, que a lo mejor me equivoco y no entendía ni papa, pero por lo que cuenta el afectado este si que no tenía empatía ninguna y no por el idioma.
https://elpais.com/ccaa/2012/07/26/gali ... 43377.html

pepegol75
· Forero Profesional ·
Mensajes: 448
Registrado: Martes 17 de Julio de 2012, 8:09

Re: Lengua

Mensaje por pepegol75 » Martes 21 de Enero de 2020, 17:04

Oberon escribió:
Martes 21 de Enero de 2020, 16:15
pepegol75 escribió:
Martes 21 de Enero de 2020, 14:28
Si alguno de vosotros se fuera a trabajar por razones de la vida al País Vasco os gustaría que os estuviesen sacando en los medios y denunciando por no hablar euskera o os gustaría que os dejasen un tiempo para aprenderlo? Seguro que no os gustaría que os dijeran que sois malos profesionales por pedirle a un vasco que os hablé en castellano, porque probablemente en gallego no os va hablar.
Seamos coherentes por favor.
Sigues mirando el dedo y no la luna .

Que el problema por mucho que lo quieras resaltar no es pelotera o no que se agarraran las señoras . Que no joder !!!!

El problema es que llevada por ese roce una médico se desentienda de las respuestas del crío porque no son en castellano . Es de una estupidez galopante , supina e irresponsable . No sé si la madre es una mema o no . Lo que si tengo claro , yo y cualquiera con dos dedos de frente es que no quiero un profesional que valore más demostrar quién los tiene más gordos que atender con diligencia a un niño . Eso es carecerer de empatía y profesionalidad, y no tiene nada , pero nada que ver con el idioma . Que si por no lo habíais notado el 99,9% escribo(y hablo) en castellano. Coño ya.


Veis tu y el otro genio por fin cual es el problema ? Darle una vuelta más , a ver si al 28° intento si cuela que lo importante es la postura ideológica de la madre o la imposición lingüística, o que sé yo . Si sudas de un niño enfermo solo para poder reafirmarte en que todo Cristo tiene el deber de hablarte en tu lengua........es que como profesional de la medicina eres un peligro , un mal ejemplo y caso evidente de elegir incorrectamente la vocación.


Ahora venidme a hablar de Catalunya o cualquier otra tontada.
Tu si que miras para la luna, te lo voy a volver a poner porque creo que no te lo has leído siquiera.

"a pediatra dirixiuse a nós en castelán e eu, con naturalidade, empecei a contarlle que o neno tiña febre e que se encontraba moi mal. E fíxeno en galego, que é o idioma que uso a diario. De seguida, a médica interrompeume de mala maneira para pedirme que cambiara de idioma. Díxome: Mire señora, hable en castellano que no soy de aquí y no la entiendo". Rute Pallares recoñece que "non foi máis ca iso", sen increpacións nin reproches doutro tipo; pero suficiente, destaca, "para poñerme moi nerviosa e facerme sentir fatal. De súpeto, fun consciente de que estaba vulnerando os meus dereitos, pero vía o meu fillo chorando e tan maliño que o único que pensei foi que se non cambiaba de lingua ía atenderme mal".

Que la pediatra no hablo con el niño, que fue a la madre a la que le pidió que le hablase en castellano porque no la entendía. Si decirle a otra persona que no entiendes su lengua es falta de empatía apaga y vámonos, que quieres que haga, que se quede con cara de lela escuchándola y cuando termine que le diga que se lo vuelva a repetir porque no la ha entendido y así hasta que coja todas las palabras o será más fácil y diligente para encontrar la solución a la dolencia del chaval pedirle que le habla en castellano, que lo saben hablar las dos y dar rápido con una solución.
Si la pediatra te dice que es de fuera y no entiende, no creo que haya mucho más que decir, te digo lo mismo que puse arriba, si un ingles me habla chapurreando castellano, yo le contesto en inglés porque va a ser más rápido y fácil para los dos antes que yo tenga que repetirle 14 veces y despacito en castellano a su pregunta. No hay que darle más vueltas tío.

Avatar de Usuario
roped
· Sedicioso ·
Mensajes: 11962
Registrado: Miércoles 10 de Marzo de 2010, 9:35

Re: Lengua

Mensaje por roped » Martes 21 de Enero de 2020, 17:36

pepegol75 escribió:
Martes 21 de Enero de 2020, 16:55
roped escribió:
Martes 21 de Enero de 2020, 14:53
Eu cando vou de visita a un país, incluso cando vou a España, tómome a molestia de aprender algo das costumes locais, e aprender 4 palabras na súa lingua propia porque ademais de que me parece interesante , ese ínfimo xesto de respecto cara cultura do lugar, normalmente é valorado positivamente polos aborixes co que vas interaccionar, facendo a túa estancia bastante máis agradable.


Se vivira en Euskadi , ou en calquera outro país do mundo, tentaría aprender o seu idioma desde o minuto 1 da miña estancia en ese lugar , é unha cuestión de educación.
Y vuelvo a repetir, quien te dice que esa pediatra no lo está aprendiendo, pero lleva relativamente poco aquí y no le ha dado tiempo mas que para aprender bos días, boas tardes, boas noites y cuatro palabras sueltas más?

Y no es por defender a los que no hablan el gallego, defiendo este caso concreto, que yo también veo normal que con el tiempo se adapten a las costumbres y al idioma, pero no me parece este el caso por las explicaciones que dio la madre del niño, no es lo mismo que por ejemplo este otro caso que si que creo que entendía perfectamente el gallego, este si que me parece realmente grave, que a lo mejor me equivoco y no entendía ni papa, pero por lo que cuenta el afectado este si que no tenía empatía ninguna y no por el idioma.
https://elpais.com/ccaa/2012/07/26/gali ... 43377.html
Se un licenciado en mediciña castelán falante leva máis de un mes en GZ, di non entender o galego, estamos perante un problema ideolóxico , non comunicativo.

Home, ti si defendes a aquelas persoas que adicandose a función pública se negan a empregar o galego cos galegofalantes demandantes dos seus servizos, falo cando afirmas que che parece correcto e apropiado o diferente estatus legal do castelán respecto as demais linguas do Estado.


A falta de médicos en GZ é un mal xeralizado en todo o Estado, débese ao austericidio destes anos que provocou que a xente emigre buscando mellores condicións laborais, en realidade é unha proba palpable do desprezo a planificación e unha aposta cega e irreeponsable a que o mercado resolva todos os males, puro neoliberalismo encefalogramaplano que pagamos as clases humildes, xa que as elites pódense permitir unha sanidade privada fetén.

En todo caso o galego non é un problema, máis ben todo o contrario, eu teño dous coñecidos portugueses que son médicos aquí, viñeron a GZ por diñeiro evidentemente, mais tamén por ter unha cultura afín, un deles é moi afín do noso señor, é un dermatólogo independeta anticentralista que aposta decididamente por unha Gallaecia unida e segregada de Madrid e Lisboa.

Avatar de Usuario
Galahad
· habeas corpus ·
Mensajes: 674
Registrado: Martes 01 de Noviembre de 2011, 19:34
Ubicación: Érase unha PIÑA á beira do mar...

Re: Lengua

Mensaje por Galahad » Martes 21 de Enero de 2020, 17:38

O menos que lle podo esixir a unha persóa á que lle estou pagando o soldo cos meus impostos é que faga por entenderme, non que coarte o meu dereito a expresarme nunha lingua cooficial.

Descoñezo se tiña aprobada a oposición pero de ser así, sabendo que en Galicia hai un idioma cooficial co que non quere ter contacto, para qué se presenta aquí? Tiña moitas comunidades para presentarse sen sufrir ese tormento.

Pola regla de tres do idioma común, se eu son pediatra en por exemplo Almería ou Granada e co seu acento non os entendo, podo pedirlles que calen a boca e mo escriban sen faltas de ortografía?

pepegol75
· Forero Profesional ·
Mensajes: 448
Registrado: Martes 17 de Julio de 2012, 8:09

Re: Lengua

Mensaje por pepegol75 » Martes 21 de Enero de 2020, 18:11

roped escribió:
Martes 21 de Enero de 2020, 17:36
pepegol75 escribió:
Martes 21 de Enero de 2020, 16:55
roped escribió:
Martes 21 de Enero de 2020, 14:53
Eu cando vou de visita a un país, incluso cando vou a España, tómome a molestia de aprender algo das costumes locais, e aprender 4 palabras na súa lingua propia porque ademais de que me parece interesante , ese ínfimo xesto de respecto cara cultura do lugar, normalmente é valorado positivamente polos aborixes co que vas interaccionar, facendo a túa estancia bastante máis agradable.


Se vivira en Euskadi , ou en calquera outro país do mundo, tentaría aprender o seu idioma desde o minuto 1 da miña estancia en ese lugar , é unha cuestión de educación.
Y vuelvo a repetir, quien te dice que esa pediatra no lo está aprendiendo, pero lleva relativamente poco aquí y no le ha dado tiempo mas que para aprender bos días, boas tardes, boas noites y cuatro palabras sueltas más?

Y no es por defender a los que no hablan el gallego, defiendo este caso concreto, que yo también veo normal que con el tiempo se adapten a las costumbres y al idioma, pero no me parece este el caso por las explicaciones que dio la madre del niño, no es lo mismo que por ejemplo este otro caso que si que creo que entendía perfectamente el gallego, este si que me parece realmente grave, que a lo mejor me equivoco y no entendía ni papa, pero por lo que cuenta el afectado este si que no tenía empatía ninguna y no por el idioma.
https://elpais.com/ccaa/2012/07/26/gali ... 43377.html
Se un licenciado en mediciña castelán falante leva máis de un mes en GZ, di non entender o galego, estamos perante un problema ideolóxico , non comunicativo.

Home, ti si defendes a aquelas persoas que adicandose a función pública se negan a empregar o galego cos galegofalantes demandantes dos seus servizos, falo cando afirmas que che parece correcto e apropiado o diferente estatus legal do castelán respecto as demais linguas do Estado.


A falta de médicos en GZ é un mal xeralizado en todo o Estado, débese ao austericidio destes anos que provocou que a xente emigre buscando mellores condicións laborais, en realidade é unha proba palpable do desprezo a planificación e unha aposta cega e irreeponsable a que o mercado resolva todos os males, puro neoliberalismo encefalogramaplano que pagamos as clases humildes, xa que as elites pódense permitir unha sanidade privada fetén.

En todo caso o galego non é un problema, máis ben todo o contrario, eu teño dous coñecidos portugueses que son médicos aquí, viñeron a GZ por diñeiro evidentemente, mais tamén por ter unha cultura afín, un deles é moi afín do noso señor, é un dermatólogo independeta anticentralista que aposta decididamente por unha Gallaecia unida e segregada de Madrid e Lisboa.
Yo defiendo que tú tengas derecho a expresarte en gallego al igual que defiendo mi derecho a expresarme en castellano, cada uno debe ser libre de hablar el idioma que más le guste, lo que no defiendo es que alguien de fuera venga a trabajar aquí y se le exija que hable gallego a los cuatro días, habrá gente que necesite un año o dos para expresarse correctamente en gallego, y seguramente hablarán en castellano porque saben que lo hablan bien a arriesgarse a hablar el gallego de manera incorrecta y se burlen de ellos como pasó con el obrigado de Sánchez.
Tú sin embargo, defiendes que todo el que viva en Galicia debe hablar gallego para poder trabajar, sea o no gallego, pues a mí no me parece bien, lo hablará si quiere, cuando se sienta seguro y preparado para hablar en ese idioma, porque a mí no me gustaría que desde el primer día me hostigasen para hablar euskera o catalán.
Que en Galicia se les pagará más a los médicos también ayudaría a que viniesen aquí más profesionales.
https://www.elconfidencial.com/espana/2 ... s_1483224/

pepegol75
· Forero Profesional ·
Mensajes: 448
Registrado: Martes 17 de Julio de 2012, 8:09

Re: Lengua

Mensaje por pepegol75 » Martes 21 de Enero de 2020, 18:23

Galahad escribió:
Martes 21 de Enero de 2020, 17:38
O menos que lle podo esixir a unha persóa á que lle estou pagando o soldo cos meus impostos é que faga por entenderme, non que coarte o meu dereito a expresarme nunha lingua cooficial.

Descoñezo se tiña aprobada a oposición pero de ser así, sabendo que en Galicia hai un idioma cooficial co que non quere ter contacto, para qué se presenta aquí? Tiña moitas comunidades para presentarse sen sufrir ese tormento.

Pola regla de tres do idioma común, se eu son pediatra en por exemplo Almería ou Granada e co seu acento non os entendo, podo pedirlles que calen a boca e mo escriban sen faltas de ortografía?
Pues se presenta a una oposición aquí porque puede, porque el gallego no es un requisito para opositar a una plaza de medicina, el requisito es saber de medicina, tu puedes exigir lo que tú creas conveniente, pero la ley lo que dice es que todos tenemos el deber de saber castellano, no gallego, te guste o no, y te puedo asegurar que en Andalucia los médicos hablan y se les entiende el castellano perfectamente, no hace falta que vayas tú haya a hacer el ridículo diciendo esa estupidez, porque seguramente hablarán mejor y tendrán menos faltas de ortografía que tú y yo.

Avatar de Usuario
Galahad
· habeas corpus ·
Mensajes: 674
Registrado: Martes 01 de Noviembre de 2011, 19:34
Ubicación: Érase unha PIÑA á beira do mar...

Re: Lengua

Mensaje por Galahad » Martes 21 de Enero de 2020, 18:36

pepegol75 escribió:
Martes 21 de Enero de 2020, 18:23
Galahad escribió:
Martes 21 de Enero de 2020, 17:38
O menos que lle podo esixir a unha persóa á que lle estou pagando o soldo cos meus impostos é que faga por entenderme, non que coarte o meu dereito a expresarme nunha lingua cooficial.

Descoñezo se tiña aprobada a oposición pero de ser así, sabendo que en Galicia hai un idioma cooficial co que non quere ter contacto, para qué se presenta aquí? Tiña moitas comunidades para presentarse sen sufrir ese tormento.

Pola regla de tres do idioma común, se eu son pediatra en por exemplo Almería ou Granada e co seu acento non os entendo, podo pedirlles que calen a boca e mo escriban sen faltas de ortografía?
Pues se presenta a una oposición aquí porque puede, porque el gallego no es un requisito para opositar a una plaza de medicina, el requisito es saber de medicina, tu puedes exigir lo que tú creas conveniente, pero la ley lo que dice es que todos tenemos el deber de saber castellano, no gallego, te guste o no, y te puedo asegurar que en Andalucia los médicos hablan y se les entiende el castellano perfectamente, no hace falta que vayas tú haya a hacer el ridículo diciendo esa estupidez, porque seguramente hablarán mejor y tendrán menos faltas de ortografía que tú y yo.

Certo, pode presentarse á oposición pero o que non pode é esixirlle ó paciente que cambie de lingua se se expresa nunha lingua cooficial.

O da ridiculez e a miña estupidez cómprocho tamén. Podería ser ben certo se non soubese do que falo, pero o caso é que sí o sei, vaia se o sei. É ben máis difícil entender a xente oriunda de certas zonas de Almería e Granada (non as citei ó chou), que a un galegofalante medio.

Polo demáis, ata aquí a miña estúpida intervención. Non gasto un minuto máis.

pepegol75
· Forero Profesional ·
Mensajes: 448
Registrado: Martes 17 de Julio de 2012, 8:09

Re: Lengua

Mensaje por pepegol75 » Martes 21 de Enero de 2020, 19:10

Galahad escribió:
Martes 21 de Enero de 2020, 18:36
pepegol75 escribió:
Martes 21 de Enero de 2020, 18:23
Galahad escribió:
Martes 21 de Enero de 2020, 17:38
O menos que lle podo esixir a unha persóa á que lle estou pagando o soldo cos meus impostos é que faga por entenderme, non que coarte o meu dereito a expresarme nunha lingua cooficial.

Descoñezo se tiña aprobada a oposición pero de ser así, sabendo que en Galicia hai un idioma cooficial co que non quere ter contacto, para qué se presenta aquí? Tiña moitas comunidades para presentarse sen sufrir ese tormento.

Pola regla de tres do idioma común, se eu son pediatra en por exemplo Almería ou Granada e co seu acento non os entendo, podo pedirlles que calen a boca e mo escriban sen faltas de ortografía?
Pues se presenta a una oposición aquí porque puede, porque el gallego no es un requisito para opositar a una plaza de medicina, el requisito es saber de medicina, tu puedes exigir lo que tú creas conveniente, pero la ley lo que dice es que todos tenemos el deber de saber castellano, no gallego, te guste o no, y te puedo asegurar que en Andalucia los médicos hablan y se les entiende el castellano perfectamente, no hace falta que vayas tú haya a hacer el ridículo diciendo esa estupidez, porque seguramente hablarán mejor y tendrán menos faltas de ortografía que tú y yo.

Certo, pode presentarse á oposición pero o que non pode é esixirlle ó paciente que cambie de lingua se se expresa nunha lingua cooficial.

O da ridiculez e a miña estupidez cómprocho tamén. Podería ser ben certo se non soubese do que falo, pero o caso é que sí o sei, vaia se o sei. É ben máis difícil entender a xente oriunda de certas zonas de Almería e Granada (non as citei ó chou), que a un galegofalante medio.

Polo demáis, ata aquí a miña estúpida intervención. Non gasto un minuto máis.
Creo que yo lo sé bastante mejor que tú, porque llevo más de 20 años viviendo en Cádiz, que es uno de los sitios donde peor se habla el castellano de toda España y voy bastante de viaje a Sevilla, Almería, Granada o Córdoba y se les entiende perfectamente, con la excepción de alguna persona de pueblos de la sierra que también yo me los he encontrado y que hablan bastante mal y cuesta entenderlos y con esto me ratifico en lo que dije antes, si a nosotros nos cuesta entender a una persona que habla mal el castellano como quereis que una persona de Almería entienda a una persona que habla el gallego cerrado y que hasta a nosotros nos cuesta entenderlos.
Yo no digo que no tenga que aprender nuestra lengua y cultura, pero si que habrá que darle tiempo y que decida si le gusta o no.
Después queremos presumir de que si Coruña es la ciudad donde nadie es extranjero, de lo abiertos que somos, que si hacemos sentir a los de fuera como en casa, pero al primer español que trabaje aquí sin hablar gallego le damos el hachazo.

Avatar de Usuario
roped
· Sedicioso ·
Mensajes: 11962
Registrado: Miércoles 10 de Marzo de 2010, 9:35

Re: Lengua

Mensaje por roped » Martes 21 de Enero de 2020, 19:54

pepegol75 escribió:
Martes 21 de Enero de 2020, 18:11
Spoiler:
roped escribió:
Martes 21 de Enero de 2020, 17:36
pepegol75 escribió:
Martes 21 de Enero de 2020, 16:55
roped escribió:
Martes 21 de Enero de 2020, 14:53
Eu cando vou de visita a un país, incluso cando vou a España, tómome a molestia de aprender algo das costumes locais, e aprender 4 palabras na súa lingua propia porque ademais de que me parece interesante , ese ínfimo xesto de respecto cara cultura do lugar, normalmente é valorado positivamente polos aborixes co que vas interaccionar, facendo a túa estancia bastante máis agradable.


Se vivira en Euskadi , ou en calquera outro país do mundo, tentaría aprender o seu idioma desde o minuto 1 da miña estancia en ese lugar , é unha cuestión de educación.
Y vuelvo a repetir, quien te dice que esa pediatra no lo está aprendiendo, pero lleva relativamente poco aquí y no le ha dado tiempo mas que para aprender bos días, boas tardes, boas noites y cuatro palabras sueltas más?

Y no es por defender a los que no hablan el gallego, defiendo este caso concreto, que yo también veo normal que con el tiempo se adapten a las costumbres y al idioma, pero no me parece este el caso por las explicaciones que dio la madre del niño, no es lo mismo que por ejemplo este otro caso que si que creo que entendía perfectamente el gallego, este si que me parece realmente grave, que a lo mejor me equivoco y no entendía ni papa, pero por lo que cuenta el afectado este si que no tenía empatía ninguna y no por el idioma.
https://elpais.com/ccaa/2012/07/26/gali ... 43377.html
Se un licenciado en mediciña castelán falante leva máis de un mes en GZ, di non entender o galego, estamos perante un problema ideolóxico , non comunicativo.

Home, ti si defendes a aquelas persoas que adicandose a función pública se negan a empregar o galego cos galegofalantes demandantes dos seus servizos, falo cando afirmas que che parece correcto e apropiado o diferente estatus legal do castelán respecto as demais linguas do Estado.


A falta de médicos en GZ é un mal xeralizado en todo o Estado, débese ao austericidio destes anos que provocou que a xente emigre buscando mellores condicións laborais, en realidade é unha proba palpable do desprezo a planificación e unha aposta cega e irreeponsable a que o mercado resolva todos os males, puro neoliberalismo encefalogramaplano que pagamos as clases humildes, xa que as elites pódense permitir unha sanidade privada fetén.

En todo caso o galego non é un problema, máis ben todo o contrario, eu teño dous coñecidos portugueses que son médicos aquí, viñeron a GZ por diñeiro evidentemente, mais tamén por ter unha cultura afín, un deles é moi afín do noso señor, é un dermatólogo independeta anticentralista que aposta decididamente por unha Gallaecia unida e segregada de Madrid e Lisboa.
Yo defiendo que tú tengas derecho a expresarte en gallego al igual que defiendo mi derecho a expresarme en castellano, cada uno debe ser libre de hablar el idioma que más le guste, lo que no defiendo es que alguien de fuera venga a trabajar aquí y se le exija que hable gallego a los cuatro días, habrá gente que necesite un año o dos para expresarse correctamente en gallego, y seguramente hablarán en castellano porque saben que lo hablan bien a arriesgarse a hablar el gallego de manera incorrecta y se burlen de ellos como pasó con el obrigado de Sánchez.
Tú sin embargo, defiendes que todo el que viva en Galicia debe hablar gallego para poder trabajar, sea o no gallego, pues a mí no me parece bien, lo hablará si quiere, cuando se sienta seguro y preparado para hablar en ese idioma, porque a mí no me gustaría que desde el primer día me hostigasen para hablar euskera o catalán.
Que en Galicia se les pagará más a los médicos también ayudaría a que viniesen aquí más profesionales.
https://www.elconfidencial.com/espana/2 ... s_1483224/
Eu non podo comunicarme en galego ca administración pública, se o funcionario que teño enfronte se nega a usar a miña lingua.

Eu non defendo que toda persoa que viva en GZ debe falar o galego, esa imposición sucede no Estado español co castelán, pero eu non quero que suceda iso no meu país, a min bástame con que o funcionariado público saiba expresarse en galego e teña a obriga de falalo se o cidadán así o solicita.

Ti privilexias o dereito do funcionario a traballar onde lle pete dentro do territorio do Reino de España, fronte os dereitos lingúísticos dos cidadáns non castelán falantes do estado español, e falo porque es nacionalista español, entendes que co castelán é máis que suficiente para entendernos todos, ou porque aprezas que o uso de outras linguas diferentes o casterlán alenta posturas ideolóxicas que poñen en entredito a vixencia do Estado español , pareceme coherente,índa que creo que estas tirando pedras contra o teu propio tellado, penso que defender a España como unha prolongación de Castilla ata o mar é unha idea moi vella e que sempre fracasou, na miña opinión os nacionalistas españois se queredes que a vosa patria aguante unhas cantas décadas deberíades flexibilizar a vosa postura e apostar pola España nación de nacións, pasar a un sistema federal e calmar un chisco os ánimos, pero por min podedes seguir dicíndonos os das nacións perifericas que a nosa lingua vale menos que a vosa, remarcando que é así por lei, creo que esa actitude suma máis xente a miña causa que calqueira discurso ou acto que o arredismo poida artellar.

Falando de médicos e idioma, é raro atopar médicos que teñan o galego como lingua principal, pero cada vez é máis común atopar médicos que mudan o idioma galego cando se percatan que o interlocutor que ten enfronte non se achanta e ten un nivel cultural do seu mesmo nivel, no meu caso normalmente superior, non imos pecar de falsa modestia, pero iso non acontece ca xente humilde das aldeas, aí normalmente o vello é quen muda de idioma para falar co médico, ese mesmo médico que a min me atende en galego non o fai cunha persoa maior con dificultades para falar o castelán. Non estamos perante un problema de comunicación linguística, senón que nos atopamos co eterno conflito de clases sociais, o médico fala o galego normativo conmigo porque eu non vou ceder nin un intre nno uso da miña lingua, e son quen de expresarme en un nivel culto, pero ese mesmo médico non se rebaixa a falar como a xente da aldea, fálalles sempre en castelán para remarcar que aínda hai clases e que el é o chamán da tribu, e a min iso tócame o carallo. Con isto non quero dicir que todos os médicos castelán falantes que hai en GZ sexan uns noxentos clasistas, pero si que hai uns cantos. lol

Responder

¿Quién está conectado?

Usuarios navegando por este Foro: No hay usuarios registrados visitando el Foro y 16 invitados