Lengua

Cine, series, música, ciencia, lengua... y también de política
redknapp
· Maestro Forero ·
Mensajes: 1945
Registrado: Lunes 04 de Octubre de 2010, 15:51

Re: Lengua

Mensaje por redknapp » Lunes 23 de Enero de 2023, 14:26

Nogard respecto o que dis de Ferrol e Vigo,levo traballando en Ferrol mais de 20 anos e aseguroche que escoitei falar mais en galego na Coruña que ali e en Vigo a que ágora e miña muller estivo traballando 3 años ali e podoche dicir que mais do mesmo.

Avatar de Usuario
roped
· Sedicioso ·
Mensajes: 11961
Registrado: Miércoles 10 de Marzo de 2010, 9:35

Re: Lengua

Mensaje por roped » Lunes 23 de Enero de 2023, 15:44

NoGarD escribió:
Lunes 23 de Enero de 2023, 14:15
Urtoroth escribió:Yo tb pido perdón por seguir el OffTopic: Yo, por desgracia, fui nacido en Madrid y aquí vivo desde entonces. Toda mi familia es de A Coruña excepto mi hermana y yo y algo de gallego sé, pero me da muchísimo palo intentarlo precisamente por comentarios como el tuyo NoGard. Creo que la crítica es innecesaria y no ayuda a q, los q queremos, aprendamos. Mis disculpas.

Non me malinterpretes. Non vai por aí.

Primeiro de todo, intentar falar un idioma nunca debe dar vergoña. É unha mostra de interese cultural e de respecto. Así que adiante con elo :)

Moitos dos que falamos galego tivemos que pasar un proceso de naturalización ao falalo, sobre todo cando un se cría falando galego cun grupo de persoas pero con outros en castelán. O proceso de cambiar ao galego con todos é un proceso difícil que require de valor e escoitar moitas parvadas e aguantar caras raras que vai durar en moitos casos toda a vida, pero ninguén vai dicir nunca nada porque alguén intente falar galego se non o controla 100%.

Con respecto ao de Lucas, un tío da Coruña non ten ningunha desculpa para non ser capaz de falar en galego nunha entrevista na TVG, canle pública que naceu para a divulgación do idioma precisamente, e máis sendo un exemplo como é él para moitos xóvenes.

Lucas non é un responsable público, non ten a obriga legal de previlexiar o uso do galego cando está realizando o seu choio, Lucas ten todo o dereito a non falar en galego, pero sería bo que o falase, primeiro para el, coñecer o idioma propio da túa terra penso que é algo bonito, pero tamén sería bo para o idioma, que non é que viva o seu mellor momento.

Pero eu non lle vou botar en cara que non fale galego, penso que esa presión sería contraproducente, os galegofalantes sono por vontade propia, o galego non se lle impón a ninguén, a diferencia do castelán.

Eu non quero desculpar a Lucas, pero na Coruña e en outras cidades galegas podes vivir perfectamente sen usar unha palabra de galego, podes rematar os estudos sen ter nin puta idea de galego e non pasa nada, desgraciadamente isto é bastante común, aínda que penso que o era máis antes, nos 80 ou 90 ademais de descoñecemento había moita xente que desprezaba o galego, xente que presumía de non saber o idioma dos seus devanceiros, eu creo que iso foi a menos, a xente nova non o fala pero en moitos casos gustaríalle falalo, e algúns, menos dos que me gostaría, dan o paso e convertense en neofalantes, metendo a pata o principio, pero é lóxico, ninguén naceu aprendido.

Avatar de Usuario
NoGarD
[Mod] · Ghaiteiro ·
Mensajes: 6015
Registrado: Domingo 01 de Marzo de 2009, 3:31

Re: Lengua

Mensaje por NoGarD » Lunes 23 de Enero de 2023, 16:02

Eu nunca criticarei a ninguén por non falar galego na súa vida privada, eu son o primeiro que non o facía sempre, non vou por aí para nada. En todo caso critico as políticas lingüísticas e a situación do idioma que levan a que iso pase.

É moi triste que unha persoa non saiba falar na lingua propia do sitio onde naceu e se criou, é o que ten a imposición do castelán como lingua dominante dende hai décadas.

Tampouco vou desculpar a Lucas no que dis, sinceramente para ninguén é sinxelo cambiar a lingua na que está acostumado a falar, pero tamén che digo que seguro que xente que foi a clase con Lucas sabe falalo sen problema ningún, ás veces hai que lle poñer ganas e ter interese tamén, non todo é o ambiente que che rodea.

Na miña clase sempre houbo quen non daba dito tres palabras seguidas en galego (na clase de galego) sen que lle dera un amago de ictus, e en todos os casos que coñezo era máis por desprezo/poucas ganas de aprendelo e ignorancia que por outra cousa. E tamén na Coruña, Vigo e Ferrol este caso sexa máis común que en Compostela, Lugo ou Ourense. Obviamente hai un problema aí, e por desgraza xa é imposible ver nenos falar galego a non ser que os pais estén realmente super concienciados en falarllo.

O da xente galegofalante que fala aos fillos ou netos en castelán xa é outro tema para dar de comer aparte.


Avatar de Usuario
exiliado_mad
· Forero Experto ·
Mensajes: 818
Registrado: Miércoles 29 de Enero de 2014, 20:58

Re: Lengua

Mensaje por exiliado_mad » Lunes 23 de Enero de 2023, 16:25

Eu penso que e mellor falalo mal que non falalo, sobor de todo se vas a un medio coma a TVG onde só falase galego. E tampouco haiche que facer moito esforzo; póñoche o meu caso, nado na Coruña na década dos 60 , non se ensinaba galego no colexio , pais casteláns e castelans falantes, ningúen do meu entorno (parentes, amigos, etc..), falaba galego nunca e vivo fora de Galicia dende mais de 25 anos; e escoitandoo na rúa, vendo a TVG e poñendo un pouco de interese non digo que sexa Otero Pedrayo mais penso que deféndome mais ou menos axeitado e que si invitanme algunha vez a TVG podería facer a entrevista en galego...de feito, e non e coña, fai moitísimo tempo fixeronme unha proba para ser o "home do tempo" da TVG, mais houbo eleccions e voltou Pemán.
Agora tamén vos digo, eu son galego, síntome galego como o que mais, e miña lingua nai como dixen antes e o castelán como pásalle a moitísmos galegos...
Última edición por exiliado_mad el Lunes 23 de Enero de 2023, 20:18, editado 2 veces en total.

Avatar de Usuario
Urtoroth
· Orco Deportivista ·
Mensajes: 2533
Registrado: Lunes 26 de Septiembre de 2016, 16:13
Ubicación: Reducto rojo en la capital

Re: Lengua

Mensaje por Urtoroth » Lunes 23 de Enero de 2023, 16:34

En mi familia era costumbre hablar el 90% del tiempo en gallego (incluso conmigo delante, lo cual agradezco infinito: lo poco q sé es gracias a ello). Los amigos que tenía en Coruña decían q era una asignatura complicada de aprobar. No sé si habrá cambiado, pero todos estaban de acuerdo en esto.

También agradezco que haya gente en el foro q solo escriba en gallego, pq me ayuda a seguir aprendiendo (y motiva mi sentimiento de ser más del Orzán q el callejón del Africano xD). Disculpad si mi tono sonó más grueso del q quería, es solo q a veces suena un poco duro cierto "tono". Y esto del tono es algo q tenemos cada uno en la cabeza, pq lo del texto escrito, así q tb en parte es responsabilidad mía "no leer con tonito".

Avatar de Usuario
jorecho
· Maestro Forero ·
Mensajes: 7722
Registrado: Miércoles 24 de Marzo de 2010, 11:24

Re: Lengua

Mensaje por jorecho » Lunes 23 de Enero de 2023, 19:20

NoGarD escribió:
Lunes 23 de Enero de 2023, 16:02
Eu nunca criticarei a ninguén por non falar galego na súa vida privada, eu son o primeiro que non o facía sempre, non vou por aí para nada. En todo caso critico as políticas lingüísticas e a situación do idioma que levan a que iso pase.

É moi triste que unha persoa non saiba falar na lingua propia do sitio onde naceu e se criou, é o que ten a imposición do castelán como lingua dominante dende hai décadas.

Tampouco vou desculpar a Lucas no que dis, sinceramente para ninguén é sinxelo cambiar a lingua na que está acostumado a falar, pero tamén che digo que seguro que xente que foi a clase con Lucas sabe falalo sen problema ningún, ás veces hai que lle poñer ganas e ter interese tamén, non todo é o ambiente que che rodea.

Na miña clase sempre houbo quen non daba dito tres palabras seguidas en galego (na clase de galego) sen que lle dera un amago de ictus, e en todos os casos que coñezo era máis por desprezo/poucas ganas de aprendelo e ignorancia que por outra cousa. E tamén na Coruña, Vigo e Ferrol este caso sexa máis común que en Compostela, Lugo ou Ourense. Obviamente hai un problema aí, e por desgraza xa é imposible ver nenos falar galego a non ser que os pais estén realmente super concienciados en falarllo.

O da xente galegofalante que fala aos fillos ou netos en castelán xa é outro tema para dar de comer aparte.
A mi tamén chocoume, aínda máis tendo en conta que na súa primeira etapa respostaba en galego cando lle preguntaban en galego.

Avatar de Usuario
Louie Louie
· Maestro Forero ·
Mensajes: 2262
Registrado: Viernes 04 de Septiembre de 2020, 11:20

Re: Lengua

Mensaje por Louie Louie » Lunes 23 de Enero de 2023, 20:02

Coma din, o peor galego é o que non se fala. Lamentablemente non son un bo exemplo.

Avatar de Usuario
Dabicito
· Maestro Forero ·
Mensajes: 3137
Registrado: Domingo 09 de Octubre de 2011, 9:40

Re: Lengua

Mensaje por Dabicito » Lunes 23 de Enero de 2023, 22:53

yo soy un ateo de la nación, si nos retrotraemos al pasado el idioma propio era el suevo, o el latín, ambos traídos por colonizadores. El idioma materno es el que te enseña tu madre, a fin de cuentas, nadie debería echar en cara el idioma a nadie . En mi opinión los políticos han hablado castellano o gallego en función de lo que les convenía, y lo mismo hacen escritores y artistas, pienso que para tener un mercado cerrado y quitarse competidores. Lo cuál es un arma de doble filo. Por poner un ejemplo, en Galicia hay grandes actores y cómicos que solo conocemos nosotros, por haberse ceñirdo a ese mercado galegofalante, algunos son absolutamente extraordinarios y se han limitado ellos mismos.

Avatar de Usuario
Kalashnikov reborn
· Maestro Forero ·
Mensajes: 1786
Registrado: Lunes 19 de Abril de 2021, 21:52

Re: Lengua

Mensaje por Kalashnikov reborn » Lunes 23 de Enero de 2023, 23:50

En la escala moral de una sociedad sana los actores, actrices, cómicos, e incluso tramoyistas sólo estarían por encima de prostitutas y proxenetas, no deberían tener derecho ni al sufragio, no representan al país ni la lengua, salvo los dramaturgos, claro.

Y ahora que os he iluminado una vez más, muestro mi sorpresa al comprobar que el único que habla gallego a diario soy yo, cosas de ser de aldea. Mi compañero de trabajo hace 10 años es madrileño y cuando se enfada con un tornillo que no quiere entrar le llama fillo de puta, soy un proselitista.

Avatar de Usuario
roped
· Sedicioso ·
Mensajes: 11961
Registrado: Miércoles 10 de Marzo de 2010, 9:35

Re: Lengua

Mensaje por roped » Lunes 23 de Enero de 2023, 23:57

Dabicito escribió:
Lunes 23 de Enero de 2023, 22:53
yo soy un ateo de la nación, si nos retrotraemos al pasado el idioma propio era el suevo, o el latín, ambos traídos por colonizadores. El idioma materno es el que te enseña tu madre, a fin de cuentas, nadie debería echar en cara el idioma a nadie . En mi opinión los políticos han hablado castellano o gallego en función de lo que les convenía, y lo mismo hacen escritores y artistas, pienso que para tener un mercado cerrado y quitarse competidores. Lo cuál es un arma de doble filo. Por poner un ejemplo, en Galicia hay grandes actores y cómicos que solo conocemos nosotros, por haberse ceñirdo a ese mercado galegofalante, algunos son absolutamente extraordinarios y se han limitado ellos mismos.
O que ti chamas autolimitación, eu chámolle valiosa achega o acervo cultural universal.

A min gústame que existan culturas e linguas diversas, que me abren as portas a un mundo descoñecido para min.

Un exemplo:

https://m.youtube.com/watch?v=e0-iUrRN8R8

No mundo anglosaxón nos 70 había moitas bandas igual de boas ou mesmo mellores e ademais tiñan máis medios, pero que fagan folk rock en romanés so estaban estes, é algo especial, eu destes lémbrome, das mil copias Jethro Tull non.

Avatar de Usuario
waccamole
· Forero Experto ·
Mensajes: 1087
Registrado: Lunes 28 de Mayo de 2018, 21:17

Re: Lengua

Mensaje por waccamole » Jueves 26 de Enero de 2023, 16:57

The Driver escribió:
Jueves 26 de Enero de 2023, 16:44
ibrahimovic escribió:
Jueves 26 de Enero de 2023, 1:17
Algo genético tiene que haber, porque toda la zona yugoslava, Grecia, Rumanía, los paises de la antigua Urss... Tienen mucha facilidad para los idiomas.
Perdón por el offtopic pero me llamó la atención este párrafo racista, y no lo digo para censurarte como persona ni mucho menos, simplemente me parece curioso y una muestra de que ser racista no implica ni mucho menos ser supremacista o un mal bicho.

Por cierto yo estoy casi seguro de que a los eslavos aprenden muy bien porque su idioma es indoeuropeo y además incluye todos los fonemas del castellano y muchos más (excepto nuestra z). Lo de los rumanos aún sorprende menos porque su idioma es romance, pero es verdad lo que comentáis, yo tuve un compañero de trabajo que me enteré que era búlgaro en una comida de empresa porque habla español con acento indistinguible.
Así que decir que os eslavos ou os rumanos teñen facilidade para os idiomas é racista. Supoño que será porque os consideras unha raza. Que raza exactamente?

Falas na mesma frase de censurar como persona en base a ese comentario. Pero estamos tolos?

Chamar a un compañeiro racista está moi feo. E é ironico que o principal argumento que usas para chamalo racista, o empregas no seguinte párrafo “ yo estoy casi seguro de que a los eslavos aprenden muy bien porque su idioma es…” vamos, que según o teu propio discurso, eres racista.

Pd: o falar ben unha lingua non depende de donde nazas, senon de donde e como te eduques

Avatar de Usuario
The Driver
· Uno del Coruña ·
Mensajes: 5246
Registrado: Jueves 01 de Noviembre de 2012, 23:27
Ubicación: En busca de la emoción y la felicidad con el buen fútbol

Re: Lengua

Mensaje por The Driver » Jueves 26 de Enero de 2023, 17:07

No lo digo con ánimo de polemizar y dejo claro en el post que para nada digo que el forero sea supremacista ni mala gente, pero decir que un colectivo tiene genéticamente más facilidad para aprender idiomas es, en mi humilde opinión, una aseveración racista (a la vez que desprovista de cualquier mala intención). Decir que un grupo étnico tiene más facilidad innata para el aprendizaje de lenguas implica que "otros" grupos étnicos tienen un handicap innato para aprender lenguas. Todos sabemos que @ibrahimovic no lo dijo con intención peyorativa hacia nadie, y por eso a nadie nos parece mal, pero la misma aseveración pronunciada por otra persona nos parecería insultantemente racista (por ejemplo, un alemán diciendo que los germánicos tienen un talento innato para el razonamiento matemático muy superior a los mediterráneos).

Avatar de Usuario
migui
· Maestro Forero ·
Mensajes: 4126
Registrado: Miércoles 10 de Marzo de 2010, 0:58

Re: Lengua

Mensaje por migui » Jueves 26 de Enero de 2023, 20:08


Avatar de Usuario
Dabicito
· Maestro Forero ·
Mensajes: 3137
Registrado: Domingo 09 de Octubre de 2011, 9:40

Re: Lengua

Mensaje por Dabicito » Viernes 27 de Enero de 2023, 10:50

The Driver escribió:
Jueves 26 de Enero de 2023, 17:07
No lo digo con ánimo de polemizar y dejo claro en el post que para nada digo que el forero sea supremacista ni mala gente, pero decir que un colectivo tiene genéticamente más facilidad para aprender idiomas es, en mi humilde opinión, una aseveración racista (a la vez que desprovista de cualquier mala intención). Decir que un grupo étnico tiene más facilidad innata para el aprendizaje de lenguas implica que "otros" grupos étnicos tienen un handicap innato para aprender lenguas. Todos sabemos que @ibrahimovic no lo dijo con intención peyorativa hacia nadie, y por eso a nadie nos parece mal, pero la misma aseveración pronunciada por otra persona nos parecería insultantemente racista (por ejemplo, un alemán diciendo que los germánicos tienen un talento innato para el razonamiento matemático muy superior a los mediterráneos).

yo no lo veo un comentario racista, al contrario, habla bien de los eslavos.

Sin embargo la razón de la facilidad para aprender idiomas es, en reglas generales, lo pequeño de los países, lo minoritario de su idioma y la necesidad de aprender otros idiomas para progresar, trabajar, leer, etc.. Cuánto más pequeño y minoritario es el idioma, mejor. Y al revés, los países grandes con idiomas universales deparan ciudadanos muy torpes para aprender otros idiomas, UK y España son el mejor ejemplo.

Avatar de Usuario
roped
· Sedicioso ·
Mensajes: 11961
Registrado: Miércoles 10 de Marzo de 2010, 9:35

Re: Lengua

Mensaje por roped » Viernes 27 de Enero de 2023, 11:22

O racismo non é so falar ben ou mal dunha determinada raza, o racismo é pensar que as razas teñen unhas características físicas e mentais especificas determinadas pola súa xenética, unha parvada, as razas non existen.

Demasiados individuos pertencentes a culturas imperiais tenden a ter un complexo de superiridade moi marcado, néganse a aprender formas culturais que entenden como menores, puro supremacismo, pasalle os ingleses, españois e franceses, e supoño que os rusos eslavos , chineses de etnia han e xaponeses, aínda que non coñezo a súa realidade como para aseveralo.


Pertencer a unha cultura minoritaria non é suficiente motivo para explicar a capacidade de apreender idiomas das persoas do este europeo, ademais de iso precisase máis cousas, ter unha base educativa mínima é fundamental, tamén compreter en conta que os inmigrantes que chegan aquí son os listos, os máis burros non chegan.

Responder

¿Quién está conectado?

Usuarios navegando por este Foro: No hay usuarios registrados visitando el Foro y 21 invitados