Lengua

Cine, series, música, ciencia, lengua... y también de política
Blankito
· Alma en pena ·

Re: Lengua

Mensaje por Blankito » Sábado 19 de Octubre de 2024, 21:38

Puede que el BNG sacará buenos resultados acosta del PSOE.
Para las siguientes elecciones sigue con el mismo apoyo, pues vale. Pero por ahora sólo es un trasvase de votos, no que haya más independentistas na galiza.
Ya se verá

Xutter
· Forero Profesional ·

Mensaje por Xutter » Sábado 19 de Octubre de 2024, 21:40

Galahad escribió:
Sábado 19 de Octubre de 2024, 20:05
roped escribió:
Sábado 19 de Octubre de 2024, 15:32
Galahad escribió:
Sábado 19 de Octubre de 2024, 12:26
roped escribió:
Sábado 19 de Octubre de 2024, 9:43

GZ segue sendo, por pouco tempo, a nación sen Estado "española" que máis emprega o idioma propio, pese o que crean algúns filólogos afeccionados do foro.
Na presentación da enquisa do IGE o titular era que 7 de cada 10 persoas se comunican en galego. 7 de cada 10. Podedes buscalo.

Eu que non son filólogo nin afecionado nin dos outros, coido que ti tampouco, pregúntome cómo e iso posible se no ámbito urbano en ningunha das cidades hai uso maioritario do galego (só galego + máis galego que castelán) e é máis en Vigo e Coruña, onde se aglutina a poboación maioritariamente, hai un uso maioritario do castelán en orde do 85%.

https://www.ige.gal/igebdt/esq.jsp?paxi ... 3[all]&C=T[2:0];0[all]&F=1:0&S=

As enquisas dan os resultados que queiras que den se tomas a mostra ó teu gusto. Isto é así e é válido para todos os eidos: eleccións, preferencias, etc... Sabémolo todos, é un feito incuestionable como ti dis... :lol:
O dato é certo, outra cousa é que a xunta o intrerprete como un triunfo, cando non o é.

Outro titular certo é que o 30% da poboación galega xamais usa o idioma galego.

Ese 70% é a suma dos que falan sempre galego, 24%, dos que falan máis galego que castelán 22%, e dos que falan máis castelán que galego, 24%.

Iso é perfectamente posible, partes dun dato erroneo, a Coruña e Vigo, non aglutinan a maioría da poboación de GZ, entre os dous concellos suman 550000 habitantes, o 20% da poboación galega.

A suma das áreas metropolitanas de Vigo e A Coruña, mesmo contando respectivamente con Pontevedra e Ferrol, non chegan o 50% da poboación galega.

Polo tanto os galegos non son maioriatraiamente coruñeses e vigueses, iso é mentira. Seguramente o erro veña dado pola excesiva confianza que tes nos teus ollos e orellas, ver tantos edificios e escoitar tanto ruído leva o engano o máis pintado, case é mellor idea consultar os censos para saber canta xente hai en cada sitio.

O incuestionable é que ti tes unha percepción erronea do uso do galego baseada na túa experiencia, e desbotas os datos que a rebaten, alegando que as enquisas están falseadas, quen as falsea?, a xunta?, os datos non che parece malos dabondo?, cres que son aínda peores?.

Pero o tema, en GZ a xente que usa máis o galego que o castelán e o 46% da poboación, e non fai tanto eramos maioría, mentres que en Cat non chega o 40% da poboacion que usan máis o catalán que o castelán. Fin.
Mira roped, como se soe dicir, co ben que lle das a volta ás cousas, facendo tortillas tes que ser un as, o Messi das tixolas.

Penso que os datos reais aon peores? Sí. E máis, presinto que ti tamén o pensas, máis aínda presinto que sabes con certeza que son peores.

As miñas orellas son moi boas ata o de agora, grandes, peludas (non tanto voma as de Conchado pero chégalles ben) e producen cera de primeira calidade e sí, fíome moito delas e teñen un amplo bagaxe pola xeografía galega.

Non vou enlear máis no tema pero mira, un dato só para que entendas as dúbidas que me prantexa a mostra usada para esa enquisa. Se na comarca de Sarria e Fonsagrada (maioritariamente galegofalante) entrevistas a 623 persoas cando entre os dous concellos non chegan a 20K e arrimándolle a redonda se cadra andan en 35K, pero logo en Ferrol, Narón, Eume, Ortegal (moi maioritariamente castelánfalante), zona que suma de longo máis de 100K entrevistas a pouco máis do dobre 1356, a proporción non cadra e calquera pensaría que o dato ven cociñado de orixe.

Sen máis.
Nesas comarcas onde se fala galego non chega o coche de google facer a enquisa, que non revolve.

Galahad
· habeas corpus ·

Mensaje por Galahad » Sábado 19 de Octubre de 2024, 22:01

Chega, chega... a quen non as coñeza recoméndollas encarecidamente. Estou seguro que na Fonsagrada algún ano me ha de tocar a lotaría de Nadal. Xa lle andou preto e está de ser :lol:

Co exemplo o que quería suliñar é que, a nivel poboación, nesa enquisa as provincias da Coruña e Pontevedra están infrarrepresentadas con respeito ó seu aporte en poboación e iso xa lle da un sesgo importante ó resultado final. Máis presenza na mostra das áreas máis galegoparlantes sen equivalecia coa presencia das mesmas en poboación é un pouco facerse trampas o solitario.

E aínda con todo e iso, moitos sitios galegoparlantes de sempre están a mudar paseniñamente cara ó castelán e sen ir a grandes urbes. Nos pobos medios cada vez se escoita máis e tamén en Lugo e Ourense por desgraza.

Xutter
· Forero Profesional ·

Mensaje por Xutter » Domingo 20 de Octubre de 2024, 10:10

Galahad escribió:
Sábado 19 de Octubre de 2024, 22:01
Chega, chega... a quen non as coñeza recoméndollas encarecidamente. Estou seguro que na Fonsagrada algún ano me ha de tocar a lotaría de Nadal. Xa lle andou preto e está de ser :lol:

Co exemplo o que quería suliñar é que, a nivel poboación, nesa enquisa as provincias da Coruña e Pontevedra están infrarrepresentadas con respeito ó seu aporte en poboación e iso xa lle da un sesgo importante ó resultado final. Máis presenza na mostra das áreas máis galegoparlantes sen equivalecia coa presencia das mesmas en poboación é un pouco facerse trampas o solitario.

E aínda con todo e iso, moitos sitios galegoparlantes de sempre están a mudar paseniñamente cara ó castelán e sen ir a grandes urbes. Nos pobos medios cada vez se escoita máis e tamén en Lugo e Ourense por desgraza.
Eu penso que tamén, pero no que ten razón Roped, e nas persoas maiores (eu incluído), onde nesas comarcas o galego é maioría, pero por desgraza, os que veñen atrás non o usan. Enténdeno, e incluso saélles a sorna cunhas boas verbas en galego, pero maioritariamente falan castelán.
O galego quedará coma uso diario nas aldeas desas comarcas, ahí si vexo que non troca. O que é inconfundible e como todos, vellos e nenos pasan ó castelán en canto hai alguén que “poda” non entendelo.
Eu mesmo no mesmo día ou nunha tarde, intercambio de galego a castelán, e o revés unha morea de veces. Debieríamos ser un pouco máis estrictos e non trocar ata que a persoa coa que fales che diga “perdona, no te entiendo”, pero aquí eso non vai coa forma ser dos galegos. Supoño que son herdanzas do pasado e a vergoña de falalo.

Blankito
· Alma en pena ·

Mensaje por Blankito » Domingo 20 de Octubre de 2024, 12:51

A mi me pasa todo lo contrario. Yo hablo en castellano de forma general, pero como este cerca alguien que no sea gallego. Me sale o galego de todos los lados. Yo creo que mi cerebro es un troll de libro y lo hace por tocar las narices.
Eso si, siempre siempre siempre, si alguien me viene hablar o a preguntar algo, y me habla en gallego, yo le contesto en gallego. Siempre me pareció una falta de respeto, no se por qué la verdad.
Si son amigos no sigo esa práctica

roped
· Sedicioso ·

Mensaje por roped » Lunes 21 de Octubre de 2024, 9:22

Galahad escribió:

Non vou enlear máis no tema pero mira, un dato só para que entendas as dúbidas que me prantexa a mostra usada para esa enquisa. Se na comarca de Sarria e Fonsagrada (maioritariamente galegofalante) entrevistas a 623 persoas cando entre os dous concellos non chegan a 20K e arrimándolle a redonda se cadra andan en 35K, pero logo en Ferrol, Narón, Eume, Ortegal (moi maioritariamente castelánfalante), zona que suma de longo máis de 100K entrevistas a pouco máis do dobre 1356, a proporción non cadra e calquera pensaría que o dato ven cociñado de orixe.

Sen máis.
Non sei de onde sacas eses datos, segundo a ficha metodolóxica da sondaxe: https://www.ige.gal/estatico/pdfs/s3/me ... EEF_gl.pdf, a provincia de Lugo divídese en 3 áreas, a Fonsagrada está na chamada Lugo sur ( o nome non é moi correcto), na que tamén se atopan as comarcas da Ulloa, Os Ancares, Terra de Lemos, Chantada, Quiroga e Sarria, arredor de 75.000 habitantes.

Non especifica o tamaño da mostra por comarcas, so o fai por provincias, di así: " 512 seccións coa seguinte repartición por provincias: A
Coruña 180; Lugo 90; Ourense 91; Pontevedra 151. En cada sección entrevístanse 18 vivendas, coque resulta un total de 9.216 vivendas".

Ti desconfías dos datos porque na provincia de Lugo preguntase a metade que na da Coruña tendo un cuarto da poboación desta.

Eu non desconfío, en todo caso a marxe de erro é a metade en Lugo que na Coruña, pero o estudo é moito máis preciso que nas enquisas electorais, estas preguntan a pouco máis de 1000 persoas en toda GZ, fronte as 9000 deste estudo.

Non entendo as sospeitas de manipulación, o único que as pode facer é o PP que é quen manda no IGE, publicar que so o 7% dos nenos entre 5 e 14 anos é galegofalante axuda en algo o PP?, enmascara a situación crítica do idioma?, se a situación fose peor o galego estaría xa extinto.

roped
· Sedicioso ·

Mensaje por roped » Lunes 21 de Octubre de 2024, 9:52

Blankito escribió:
Sábado 19 de Octubre de 2024, 21:38
Puede que el BNG sacará buenos resultados acosta del PSOE.
Para las siguientes elecciones sigue con el mismo apoyo, pues vale. Pero por ahora sólo es un trasvase de votos, no que haya más independentistas na galiza.
Ya se verá
O BNG no 2016 tivo un apoio electoral do 8%, no 20 saltou ata o 24%, e neste 24 ata o 31%, non é cousa dunhas eleccións puntuais.

Non creo que o BNG medrara a conta do PSOE, medrou a conta das Mareas- Podemos - Sumar, e dos novos votantes. Os indecisos do PSOE antes de votar o BNG votan o PP, ou abstéñense, que é o que pasou nas pasadas autonómicas.

Eu non dixen que os votantes do BNG sexan independentistas, o que dixen é que segundo o CIS o apoio a independencia de GZ aumentou desde os anos 90.

Hai indepes galegos que consideran o BNG un partido autonomista e non lles votan, hai indepes galegos de dereitas, poucos pero hainos, que xamais votarán por quen porta unha estreleira.

Hoxe ser indepe xa non é tabú, nos 90 eras un etarra, as cousas van mudando, pero nesa mudanza non existe unha correlación lóxica entre ideoloxía e lingua, ou quizais si, pero do xeito inverso a como apunta o nacionalismo español, canto menos se fala galego, máis indepes hai. O colonialismo cultural con intencións asimiladoras está propiciando unha reacción contraria a que busca. Quizais co tempo rematemos como Irlanda, onde ninguén fala o gaélico, todos falan o inglés, pero nun Estado independente.

Os españois que pensen que matando as culturas periféricas van solucionar o problema territorial español están trabucados, eles pensan que todos os nacionalismos son tan etnicistas como o nacionalismo español, vai ser que non, os españois non aprenden , os arxentinos, mexicanos, venezolanos... falaban castelán, e quixeron pirarse igualmente, o problema non é a súa lingua, o problema son eles.

Blankito
· Alma en pena ·

Mensaje por Blankito » Lunes 21 de Octubre de 2024, 11:13

No sabía que iba en aumento el BNG @roped , a ver en las siguientes si sigue en aumento.
Lo de indepe me cole, escribí y ni me fije.
Yo mismo fui votante del BNG cuando vivía en poio, y no soy indepe.
Tampoco creo que se quiera matar las culturas periféricas. Yo hablo de mi caso, que aquí en Galicia no soy nada pro gallego. Pero es irme a Madrid y solo veo cosas buenas de Galicia.
Al final tengo un pequeño nacionalista en mi interior luchando por salir :lol:

Galahad
· habeas corpus ·

Mensaje por Galahad » Lunes 21 de Octubre de 2024, 14:00

roped escribió:
Lunes 21 de Octubre de 2024, 9:22
Galahad escribió:

Sen máis.
Non sei de onde sacas eses datos, segundo a ficha metodolóxica da sondaxe: https://www.ige.gal/estatico/pdfs/s3/me ... EEF_gl.pdf, a provincia de Lugo divídese en 3 áreas, a Fonsagrada está na chamada Lugo sur ( o nome non é moi correcto), na que tamén se atopan as comarcas da Ulloa, Os Ancares, Terra de Lemos, Chantada, Quiroga e Sarria, arredor de 75.000 habitantes.

Non especifica o tamaño da mostra por comarcas, so o fai por provincias, di así: " 512 seccións coa seguinte repartición por provincias: A
Coruña 180; Lugo 90; Ourense 91; Pontevedra 151. En cada sección entrevístanse 18 vivendas, coque resulta un total de 9.216 vivendas".

Ti desconfías dos datos porque na provincia de Lugo preguntase a metade que na da Coruña tendo un cuarto da poboación desta.

Eu non desconfío, en todo caso a marxe de erro é a metade en Lugo que na Coruña, pero o estudo é moito máis preciso que nas enquisas electorais, estas preguntan a pouco máis de 1000 persoas en toda GZ, fronte as 9000 deste estudo.

Non entendo as sospeitas de manipulación, o único que as pode facer é o PP que é quen manda no IGE, publicar que so o 7% dos nenos entre 5 e 14 anos é galegofalante axuda en algo o PP?, enmascara a situación crítica do idioma?, se a situación fose peor o galego estaría xa extinto.
Os datos que mostraba saqueinos dos microdatos relativos a persoas da mostra que empregaron para a enquisa:

https://www.ige.gal/web/mostrar_paxina. ... 4002003001

A metodoloxía que poñan está moi ben pero na mostra de persoas hai 4 zonas en Lugo por exemplo.

Con independencia diso, insisto, co mesmo xogo de datos podemos sacar conclusións moi distintas según interpretación e o que se queira remarcar.

E non muda a miña opinión nin unha miga, ogallá se falase o galego o que din eles que se fala, pero non (como dicía C.E.)

roped
· Sedicioso ·

Mensaje por roped » Martes 19 de Noviembre de 2024, 17:38

Dimite o coordinador de Cultura do PPdeG, Daniel Chapela, pola "incompetencia" do conselleiro coa lingua

https://praza.gal/politica/dimite-o-coo ... coa-lingua

A actual cúpula do PP é tan sumamente anti galego que se fai insoportable ata para os seus.

roped
· Sedicioso ·

Mensaje por roped » Miércoles 20 de Noviembre de 2024, 20:54

Entrevista moi interesante o ex coordinador de cultura do Pp.

Dicir que non vas derrogar o decreto do plurilingüismo é voar as pontes para un pacto pola lingua

https://praza.gal/politica/dimite-o-coo ... coa-lingua

Gustaríame crer que este fulano non está só, que dentro do PPdeG hai un movemento de resistencia que se rebela perante unha dirección galegófoba, pero vexo máis posible que esteamos perante un arroutado con principios.

roped
· Sedicioso ·

Mensaje por roped » Miércoles 09 de Abril de 2025, 10:45

Recompilación de algunhas fontes (letras) galegas, para deseño ou tratamento de textos.

https://www.amieiro.gal/tipografias-galegas/

Responder