El Rincón
- Monjacorrecaminos
- · Forero Profesional ·
Re: El Rincón
Hablando de todo un poco, "Gicho" es con G o con J? Mucha gente lo escribe con J, pero oh, no existe la J en Galicia, cómo es posible? Sería Ghicho con Gheada? En la RAG aparece como Guicho, pero quién dice eso?
Hai que fixarse no campo léxico: Ja, Julai, Julandrón, Jamao. Polo tanto, escríbese con J.Monjacorrecaminos escribió: ↑Martes 03 de Junio de 2025, 3:42Hablando de todo un poco, "Gicho" es con G o con J? Mucha gente lo escribe con J, pero oh, no existe la J en Galicia, cómo es posible? Sería Ghicho con Gheada? En la RAG aparece como Guicho, pero quién dice eso?
Vaia por diante que non sei si é con J ou con G.Monjacorrecaminos escribió: ↑Martes 03 de Junio de 2025, 3:42Hablando de todo un poco, "Gicho" es con G o con J? Mucha gente lo escribe con J, pero oh, no existe la J en Galicia, cómo es posible? Sería Ghicho con Gheada? En la RAG aparece como Guicho, pero quién dice eso?
A J existiu en galego, de feito os defensores da norma alternativa do galego oficial, coñecida como AGAL, defenden a súa recuperación.
Desde a barra do bar, diría que o guicho galego non ten nada que que ver con gicho ou jicho. Guicho é algo agudo, sexa unha cousa, persoa, ou mesmo un can, de feito hai unha raza de can autóctono galego que se chama así.
https://mediorural.xunta.gal/gl/temas/g ... -quisquelo
Gicho ou Jicho empregase no norte de España, pola contra non existe en portugués, non creo que sexa unha palabra galega, a saber de onde saíu... da miña experiencia persoal, que pode levarme a erros, diría que é unha palabra moito máis común na costa galega que no interior, e é máis usada nos núcleos urbanos que no rural, isto lévame a pensar que probablemente foi transportada alí por mar e sexa un castelanismo.
Outra posibilidade que se me ocorre, que é complementaria da anterior, é que sexa unha palabra que proceda do caló, no norte de GZ jicho usase sobre todo para referirse os xitanos, non así en Vigo, que se usa de xeito xeral para referirse a calquera, pero coido que esta xeneralización é algo relativamente recente e local de Vigo, quizais sexa como gili, chuquel, chingar, chaval, currar... e un longo etc de prestamos lingüísticos procedentes da lingua xitana que existen no castelán.
Yo en Coruña y en castellano siempre vi que se usase de manera despectiva contra los gitanos, sin más acepción que esa.
Eu o de jicho pensaba que era coruño a verdade jaja, pola zona de Ourense é moi moi raro escoitalo.
EDITO: Agora que o decides cecais si que é algo vigues mais que coruño, pero vamos por eiqui non se usa/escoita no día a día
EDITO: Agora que o decides cecais si que é algo vigues mais que coruño, pero vamos por eiqui non se usa/escoita no día a día
Los jichos te iban con la navaja ya en los 70, que yo haya visto. En Penamoa había muchos.
- Antoninho
- [Mod] · La gacela guineana ·
Jicho en Coruña es el que te daba el palo, vamos, el que te atracaba. En Vigo se utiliza sin esa connotación, es como decir un tipo.
- Reogalego13
- · Soccum semper inaequale ·
@quebec, sobre la lingüística hay casos todavía mas raros que Bad Bunny. El año pasado estuve en un concierto de Lori Meyers, que debe ser el grupo español con el cantante que mejor vocaliza en sus canciones. Pues bien, hablando no se le entiende un pijo con semejante burrada de acento granaíno que se gasta. Y cuando canta se le entiende absolutamente todo. Pero al hablar no se le entiende absolutamente nada eh? Es una cosa super exagerada.
- Monjacorrecaminos
- · Forero Profesional ·
Me dejáis anonadado con la palabrita. Ni por asomo pensé que vendría de gitano. Aquí (Los pocos que lo decimos) lo solemos utilizar para sustituir a Pavo, Fulano, Tipo. Incluso decir jichiño.
-
- · Forero Experto ·
A mí lo que me parece la hostia es la suficiencia y la prepotencia con la que hablas. Por lo menos no me has llamado retrasado, como ya has hecho en este foro (supongo que eso te parecerá desafortunado, por coherencia). Por si dudas, lo hiciste con Aspas.NoGarD escribió: ↑Martes 03 de Junio de 2025, 1:55Me enfado y no respiroquebec escribió: ↑Lunes 02 de Junio de 2025, 23:28Los ejemplos que pones me llaman la atención. Ya me dirás porque las tres personas que te cité portorriqueñas y muy conocidas (independientemente del juicio musical que merezcan), que son mayores que lo reguetoneros no tenían esta característica y curiosamente pocos años después aparece. Sí que es una evolución rápida.
Ardo en deseos de oir tu explicación, pero me vas a permitir que te diga que me aporta entre cero y nada, así que eres libre de darla, pero ya no la leeré.
No me di cuenta de que no se permite ignorar moderadores![]()
![]()
Eu é que me parece a hostia ata que haxa sequera algo que discutir con este tema, pero tamén ardo en desexos de ver como lle levas á contraria aos que toda a vida estudian a lingua e a súa evolución
O lambdacismo nin é novo, debe ter como 400 anos e se non me equivoco non había Reggaeton daquela, nin é un fenómeno que se dé no 100% da poboación nin en todos os estratos da sociedade, pero esas persoas que nomeaches empezaron dende ben novos a viaxar, estudiar e vivir fora e probablemente tiveron clases para falar cun acento máis neutro (sic) para que os entenderan perfectamente. De feito acábome de enterar de que Rita Moreno non naceu en USA, tiven que ir buscalo, dende os 5 anos en USA leva
E Igual que non todos en Andalucía teñen rotacismo, seseo ou ceceo.
Pero bueno, tranquilo, se non che vale o que che digan os lingüístas para sair da ignorancia neste tema (con todo o respecto, porque afirmar que iso é falar mal é ignorancia, e non o digo de xeito despectivo) e prefires seguir erre que erre, qué carallo che vai valer o que che diga eu que o único que me diferencia de ti é que no seu momento hai anos informeime e interesoume o tema e non seguín dándome cabezazos contra a parede
Se prefires seguir pensando que uns fenómenos lingüísticos están relacionados con falar mal, alá ti, importame pouco se queres cambiar de opinión ou non. Os videos son ben explicativos, sobretodo o de Linguriosa, da cal recomendo a súa canle 100% porque ademais de ser moi boa comunicadora, axuda a darte conta de que moitas veces temos nin puta idea cando dicimos que alguén fala mal.
O que está mal é pensar que o único español bo é o que se fala en España ou que existe un acento neutro (obviamente o madrileño)
Ou que os canarios non saben falar porque teñen Yeísmo (un saúdo @Aglaca )
Ven ser semellante pensar que o acento galego é de paletos ou que os que falan con seseo e gheada son uns putos gañáns.
Pódeche sonar o que queiras, o cal non indica que non teña sentido. Aquí en Galicia, como dixen aí arriba, pénsase aínda hoxe en día esa frase de quen fala galego, xa non che digo se o galego inclúe gheada ou seseo ou características do interior.
E bueno, o "ejque" é unha movida que ata se lle pega a xente que vai vivir a Madrid moitas veces.
Y nop es que respire, es que hablar con sobrados marisabillidos me sobra. De hecho, ya te dije que el problema es que se me permite ignorarte, cosa que haré gustosamente a partir de ahora si haces el favor de no citarme.
Gracias por explicarme lo que es el lambdacismo. Espero que luego me expliques el seseo o el ceceo para ampliar mi formación gracias a tu talento. De todas formas, ahórrate el trabajo, que ya tengo filólogas que me expliquen.
Qué casualidad que hay un montón de cantantes de Puerto Rico antes del reggaetton, sobre todo salseros, y hasta llegar éstos no doy encontrado apenas casos, mientras que en ese estilo TODOS LO TIENEN. Qué coincidencia. Y antes de que me digas que si tu primo o tu madre sí y tú no debe ser que todos los regueatoneros son de la misma zona y los demás del otro lado de la isla.
Héctor Lafoe podía "esperar lo peor":
https://www.youtube.com/watch?v=uUouJUmTVDo
Chayanne tampoco tenía problema:
https://www.youtube.com/watch?v=dA979znqZyA
Ricky Martin podía hacer una mordidita y morder sin problemas hasta el amanecer:
https://www.youtube.com/watch?v=_g-tmY644H4
Rita Moreno sabía que hay un lugar para encontrar:
https://www.youtube.com/watch?v=w7tiTBsIGAo
Charlie Aponte podía aguantar arrastrado por las cunetas el aguacero que se llevaba su amor:
https://www.youtube.com/watch?v=0OPZon836As
Tito Nieves le puede cantar al sentir que le hace vivir:
https://www.youtube.com/watch?v=PlMIvnpudLQ
Santos Colón tenía ritmo pa gozar:
https://www.youtube.com/watch?v=JqGqeOO6MF4
Gilberto Santa Rosa quiere deponer las armas y parar la hostilidad:
https://www.youtube.com/watch?v=JqGqeOO6MF4
Lalo Rodríguez ha mojado sábanas blancas recordándote porque no ha podido encontrar la mujer...:
https://www.youtube.com/watch?v=XVUCXQPbb1c
Tony Vega está atrapado y ha cambiado su forma de ser y no sabe si se merecen su querer:
https://www.youtube.com/watch?v=j7mZM4kOk94
Hay muchos más, que a mí me gustaba la salsa hace años, pero para qué seguir. Y ya no he puesto a Tito Puente o Marc Anthony porque aunque de origen portorriqueño ya se criaron en Estados Unidos. Pero nada, seguro que es una serie de catastróficas casualidades que me he imaginado yo y ya está tu sabiduría infinita para sentar cátedra.
Por mi parte, si me dejas en paz, yo también.

Xa me dirás onde che falei eu ao respecto, ignorar algo din tema non é delicto, e eu mesmo ignoraba isto no seu momento, como ignorarei 100.000 cousas que ti non ignoras e se mas explicas nin me sentirei agredido nin me sentirei mal, acostareime cunha cousa máis aprendida.
Se pensas que esos fenómenos lingüísticos son cousa de reguetoneros ou de paletos ou está a altura de dicir 'bro' non vou ser eu o que che diga que non, se quedas contento e queres levar a razón, eu doucha, para ti a perra gorda e listo.
Pero vamos, que cambia Puerto Rico por Cuba e verás miles de vellos que falan así, non é algo que inventara Don Omar
Alguien sabe algo de [mention]Hellcat [/mention] ? Tiene un mensaje en el hilo de los duelos…. 

-
- · Forero Experto ·
Exacto. No es gitano. Un jicho era un tipo con mala pinta, normalmente estética heavy (la tribu urbana más numerosa en aquellos años) y de muy mal rollo que nos daba el palo, a veces varias veces el mismo día, de camino a casa. "Dame una libra", "échame un cabo", "dame cien pavos" acompañado de gestos nerviosos e intimidatorios solía ser su forma de actuar. Alguno te sacaba navaja u otras cosas más peligrosas. A mí me los ponían de corbata porque solía regresar solo a casa y no dejaba de mirar para todos lados por si había que salir corriendo. Vivía en la ciudad escolar (zona estadio), hoy mucho más transitada, pero entonces era casi el final de la ciudad, y si de noche veía a gente en dirección contraria, era muy mala señal.
- Reogalego13
- · Soccum semper inaequale ·
Jicho es gitano de toda la puta vida en la mayoría de sitios.